Νηπιαγωγείο

Νηπιαγωγείο

Η πρώτη σχολική περίοδος αποτελεί μοναδική και ξεχωριστή περίοδο στη ζωή του παιδιού. Η παιδαγωγική ομάδα του σχολείου μας, άρτια εκπαιδευμένη και με συνεχής εκπαιδευτική επιμόρφωση, αντιλαμβανόμενη ότι το κάθε παιδί, μοναδικό και ξεχωριστό, έχει τον προσωπικό του ρυθμό, έρχεται να διαμορφώσει ένα ευέλικτο εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο συνεχώς εξελίσσεται και προσαρμόζεται στα ενδιαφέροντα και τις εμπειρίες των παιδιών.


Ένα πρόγραμμα που στοχεύει στην έμφυτη τάση του παιδιού για εξερεύνηση ,στην δημιουργικότητά του, στην ολόπλευρη ανάπτυξη του, στην αντίληψη ότι το κάθε παιδί είναι ικανό και έχει το εν-δυνάμει για να αναπτυχθεί και να μάθει, στην αυτονομία του, στην καλλιέργεια της συνεργασίας , στη δημιουργία κινήτρων , στην συνύπαρξη με συμμαθητές και εκπαιδευτικούς, στην ομαλή ένταξη στο σχολικό περιβάλλον του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού.


Στο σχολείο μας επομένως εφαρμόζονται διαφοροποιημένες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που προϋποθέτουν αρχικά την αναγνώριση και το σεβασμό της διαφορετικότητας από την εκπαιδευτικό της τάξης.

Παιχνίδι

Για το παιδί το παιχνίδι αποτελεί φυσικό τρόπο μάθησης και ανάπτυξης από την στιγμή που γεννιέται. Ελεύθερο ή δομημένο καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος του ημερήσιου προγράμματος σε καλά προκαθορισμένα κέντρα μάθησης στον εσωτερικό ή υπαίθριο χώρο του σχολείου ώστε να ευνοεί τις αλληλεπιδράσεις των παιδιών με αντικείμενα, συνομηλίκους και τον εκπαιδευτικό.. Δίνονται έτσι στα παιδιά ευκαιρίες για λύση προβλήματος, διερεύνηση, ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της φαντασίας, ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, ενεργητική συμμετοχή, άμεση επαφή με υλικά.
playing-4

Βιωματική Μάθηση

 Βίωμα σημαίνει δράση. Μία βόλτα στο σχολείο μας αρκεί για να δείτε παιδιά να αφουγκράζονται την κάθε εποχή στον κορμό ενός δέντρου, ένα γονιό να μαγειρεύει μαζί με τα παιδιά, ένα ζωγράφο καλεσμένο να μοιράζεται τι σημαίνει να βρίσκεις το πάθος σου, τον σκοπό σου. Μία ομάδα μαθητών να παρατηρούν τον ουρανό πριν μπουν στο εργαστήριο ζωγραφικής, παιδιά με αναπηρίες να δρουν και να συνεργάζονται ταυτόχρονα στο ημερήσιο πρόγραμμα του τμήματος του νηπιαγωγείου μέσα από κοινές δραστηριότητες. Μία ομάδα θεάτρου να παίζει διαδραστικά θέατρο μέσα στην τάξη, ενώ ταυτόχρονα ομάδες όλων των ηλικιών να λαμβάνουν μέρος σε εργαστήρια μουσικοκινητικής και εμχύχωσης. Ένα μαθητή να φτάνει το πρωί στο σχολείο κρατώντας διάφορα υλικά για το σχολικό project ανακύκλωσης καθώς και μαθητές των βιωματικών αγγλικών να «συναντούν» τους φίλους σε μία άλλη χώρα ώστε να νιώσουν αυθεντικά την αξία μίας ξένης γλώσσας.
recycling-4

Διαθεματική προσέγγιση της Γνώσης

Τα παιδιά μαθαίνουν με διάφορους τρόπους, σε διάφορα πλαίσια. Παιδιά και εκπαιδευτικοί, αξιοποιώντας τα πέντε μαθησιακά πλαίσια, μπορούν να παίρνουν από κοινού αποφάσεις για τους στόχους της μαθησιακής διαδικασίας, τα θέματα και το περιεχόμενο που προσεγγίζουν, το είδος των δραστηριοτήτων που οργανώνουν.
Η εμπλοκή διαφορετικών μαθησιακών περιοχών (διαθεματική προσέγγιση) στα πλαίσια ενός οργανωμένου προγράμματος, με το σχεδιασμό ανάλογων δραστηριοτήτων, δίνει νόημα σε έννοιες και φαινόμενα. Κάθε διαθεματικός σχεδιασμός όμως, θα πρέπει να αντανακλά τις λογικές συνδέσεις που εμπεριέχονται σε καταστάσεις, προβλήματα και ζητήματα της ζωής και του κόσμου γύρω μας . Μαθησιακές περιοχές με βάση το νέο πρόγραμμα σπουδών ορίζονται :
• ΓΛΩΣΣΑ
• ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
• ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
• ΤΕΧΝΕΣ
• ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
• ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
• Τ.Π.Ε
• ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ-ΤΕΧΝΕΣ

diathematiki-2

Project

O προβληματισμός, ο προγραμματισμός των διδακτικών δραστηριοτήτων, η έρευνα μέσω της διεξαγωγής των διδακτικών δραστηριοτήτων και η αξιολόγηση. Εδώ η εργασία περνά πλέον στο στάδιο της έρευνας, δουλεύοντας είτε ατομικά, είτε ομαδικά, ενώ πολύ σημαντική είναι και η συμμετοχή των γονέων. Τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήσεις, να γενικεύσουν θεωρίες , να κάνουν προβλέψεις , να πάρουν συνεντεύξεις από ειδικούς για ένα θέμα που τα ίδια έχουν επιλέξει. Το βασικό ενδιαφέρον όμως, βρίσκεται στο κατά πόσο οι γνώσεις και οι εμπειρίες που αποκτήθηκαν, διαμόρφωσαν καινούριες αξίες και συμπεριφορές, τόσο στα παιδιά, όσο και στους παιδαγωγούς. Τέλος, στην αξιολόγηση του Project εκτιμάται συνολικά από όλα τα μέλη πώς κύλησε όλη η διαδικασία και ποια ήταν τα αποτελέσματά της.

Project-5

Ξένες Γλώσσες

Μια ξένη γλώσσα ανοίγει τις πόρτες σε ένα νέο πολιτισμό και καλλιεργεί τον σεβασμό στην διαφορετικότητα. Τα παιδιά κατακτούν τη σωστή προφορά και αυξάνουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες. Τα νήπια έρχονται σε επαφή με την διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας μέσα από ένα παιγνιώδη τρόπο λέγοντας τις πρώτες τους λεξούλες σε μία άλλη γλώσσα και μαθαίνοντας τραγουδάκια με την υπεύθυνη καθηγήτρια αγγλικής φιλολογίας. Η εμπλοκή διαφορετικών μαθησιακών περιοχών (διαθεματική προσέγγιση) στα πλαίσια ενός οργανωμένου προγράμματος, με το σχεδιασμό ανάλογων δραστηριοτήτων, δίνει νόημα σε έννοιες και φαινόμενα. Κάθε διαθεματικός σχεδιασμός όμως, θα πρέπει να αντανακλά τις λογικές συνδέσεις που εμπεριέχονται σε καταστάσεις, προβλήματα και ζητήματα της ζωής και του κόσμου γύρω μας . Μαθησιακές περιοχές με βάση το νέο πρόγραμμα σπουδών ορίζονται :
• ΓΛΩΣΣΑ
• ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
• ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
• ΤΕΧΝΕΣ
• ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
• ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
• Τ.Π.Ε
• ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
• ΓΛΩΣΣΑ-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ-ΤΕΧΝΕΣ

Languages2

Μουσική

 Η μουσική γαληνεύει, ηρεμεί, ευχαριστεί. Αναπτύσσει τη δημιουργική διάθεση, τη φαντασία και την ευρηματικότητα των παιδιών της προσχολικής ηλικίας, τα οποία μέσα από τη χρήση και την κατασκευή των μουσικών οργάνων, καθώς και μέσα από τα διάφορα μουσικά παιχνίδια, το τραγούδι, τον χορό, την μουσική ακρόαση, την ενορχήστρωση με αυτοσχέδια μουσικά όργανα των διαφορών τραγουδιών που μαθαίνουν στο Νηπιαγωγείο, την αναγνώριση ήχων, τη δραματοποίηση μουσικών παραμυθιών εξασκούν όχι μόνο τη νοητική, συναισθηματική και ψυχική τους ανάπτυξη, αλλά και τις γνώσεις τους. Αναπτύσσουν έτσι στοιχεία της προσωπικότητάς τους που τα βοηθούν στη συνέχεια να εξελιχθούν σε ώριμα και καλλιεργημένα άτομα.

music22

Πληροφορική

Στο σύγχρονο παγκόσμιο περιβάλλον οι Τ.Π.Ε. συνδέονται με όλους τους τομείς της ζωής. Πολλά παιδιά συναντούν τις Τ.Π.Ε. σε καθημερινές καταστάσεις στο οικογενειακό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον τους. Στο σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον τα παιδιά του Νηπιαγωγείου εισάγονται στον ψηφιακό γραμματισμό, ο οποίος περιλαμβάνει γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις και αξίες για τις Τ.Π.Ε., απαραίτητες για τη συμμετοχή τους στην ψηφιακή εποχή.
Το νηπιαγωγείο μας παρέχει στα παιδιά την άμεση επαφή και ενασχόληση με τις Τ.Π.Ε με ηλεκτρονικούς υπολογιστές που υπάρχουν με το κατάλληλο λογισμικό σε κάθε αίθουσα, διαδραστικό πίνακα και οθόνες προβολής που τους δίνουν την δυνατότητα να εμπλουτίσουν τις μαθησιακές εμπειρίες, να ενισχύσουν τις βασικές ικανότητες και να προσδώσουν προστιθέμενη αξία στις εκπαιδευτικές πρακτικές.

computers8

Εκδρομές

Οι εκδρομές έχουν και ψυχαγωγικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα . Διοργανώνουμε επισκέψεις στα πλαίσια της θεματολογίας μας ή και απλές παιδαγωγικές εξορμήσεις που συμμετέχει όλη η κοινότητα του σχολείου, Γονείς – Παιδιά – Εκπαιδευτικοί.

Το νηπιαγωγείο Α..ΜΠΕ.ΜΠΑ.ΜΠΛΟΜ είναι μια κοινότητα για γονείς – παιδιά –  εκπαιδευτικούς και ανθρώπους που στηρίζουν ίδιες ιδέες και πεποιθήσεις με εμάς. Είναι μία ανθρώπινη σχέση γεμάτη εμπιστοσύνη και αγάπη όπου διέπεται από τον διάλογο , την συζήτηση και την αξιολόγηση σε ένα περιβάλλον που υποστηρίζει τη μάθηση και προωθεί μια ολιστική αντιμετώπιση της γνώσης αναδεικνύοντας λογικές συνδέσεις μεταξύ των μαθησιακών περιοχών. Είμαστε μέλη μιας μεγάλης οικογένειας όπου στηρίζουμε , βοηθάμε κι ενθαρρύνουμε ο ένας τον άλλο μέσα από τα λόγια, τις κινήσεις , τις εκφράσεις. Γονείς και εκπαιδευτικοί σε αυτό το σχολείο είμαστε φυσικοί συνεργάτες στη ζωή των παιδιών. Αναγνωρίζουμε το ρόλο που έχουμε και οι δυο στη ζωή των παιδιών. Επικοινωνούμε με ειλικρίνεια και σεβασμό – τόσο τα λόγια όσο και τα συναισθήματα. Μοιραζόμαστε τις πληροφορίες, τις παρατηρήσεις και τους στόχους για το κάθε παιδί (αμφίδρομη επικοινωνία), διαμορφώνοντας έτσι παιδιά με θετική εικόνα για τον εαυτό τους, με συναισθηματική ενδυνάμωση, δραστήρια, αυτόνομα, σεβόμενοι την διαφορετικότητά του καθένα από αυτά και δίνοντάς τους την ευκαιρία να συνδέσουν τη ζωή τους και την κοινωνία γύρω τους μέσα από την βιωματική μάθηση. 

excursions5